Information til kommende 0. klasser

I vores nyrenoverede, lyse lokaler kan Vallerødskolen byde de nye 0. klasser trygt velkommen. Lokalerne til de yngste er ovenikøbet en halv gang større end skolens i øvrigt store lokaler. De mindste skal have det bedste. Faktisk rykker hele skolen rundt i april, så maj-børnene kan flytte ind i deres faste lokaler fra start af – dette for at give et stabilt forløb allerede fra den første dag på Vallerødskolen, hvor resten af skolens elever byder velkommen med en flagparade.

Med en fantastisk beliggenhed centralt i forhold til stisystemer kan børnene fra en tidlig alder trygt komme til og fra skolen. Og om morgenen hjælper skolepatruljen naturligvis børnene over fodgængerfeltet med et smil. Den store parkeringsplads foran skolen giver ligeledes forældre i bil nem adgang til at parkere.

Når børnene er afleveret, kan de se frem til en dag i moderne lokaler i selskab med lærere og pædagoger, der er meget bevidste om at trivsel og læring går hånd i hånd. Ofte inddrages vores fantastiske udeområde til både leg og læring. Store grønne arealer, tæt på skov og strand og så er skolens store og flotte faglokaler er misundelsesværdige.

Vi ser stor værdi i, at børnene er lærer alle på årgangen at kende, så deres sociale kompetencer og fællesskabet på tværs af årgangen styrkes. Disse kompetencer bliver yderligere styrket, når der er tema-uger på tværs af klassetrin, arrangementer på tværs af årgangen eller børnene hygger med en ”store ven” fra et af de ældre klassetrin. Hermed søges at gøre skolen til en enhed, hvor større kendskab til hinanden på tværs skaber grobund for et fællesskab. På Vallerødskolen er man altid en del af noget større.

Vallerødskolen ligger lige ved Hørsholm Idrætspark, der kan tilbyde alt fra fodbold, tennis og badminton til ishockey, gymnastik, skaterpark osv.

Dannelse af klasser:

Målet for Vallerødskolens procedure for klassedannelse ved skolestart er, at danne så gode og velfungerende klasser som muligt. Vi bruger maj og juni måned på at lære jeres børn at kende, og på at jeres børn lærer hinanden at kende. Vi ser dem lege og lære i forskellige sammenhænge, og bruger vores observationer til at danne tre gode klasser. Klasserne dannes før sommerferien, så alle ved hvem de skal gå i klasse med efter sommerferien.

På vores informationsmøder forud for skolestart 1.maj, vil vi fortælle meget mere om dette arbejde.

Vallerødskolen
Stadionallé 12, 2960 Rungsted Kyst